lördag 18 februari 2012

Sveriges favoritprogram

Melodifestivalen! Ikväll har jag och Selma tittat för första gången. Här kommer min recension:

Låt 1: Erik Saade x5 men från Uddevalla och en lätt refräng. Därför förtjänade de sin andra chans. Förhoppningsvis sjunger de bättre där.

Låt 2: Nja söt tjej men lite för kyrklig.

Låt 3: Mattias kan få komma hem till mig och be om ursäkt när som. Tittar han på mig med de där ögonen och sen kramar mig med sina armar då är allt okej. Dessutom gillade jag låten och han borde fått en finalbiljett.

Låt 4: Kommer knappt ihåg låten men snygga tjejer i fula kläder.

Låt 5: Jag gillar verkligen hennes covers på Kents album Pärlor åt svin men hon blekna lite i det här startfältet.

Låt 6: Tråkig och typisk Andreas Johnson, borde åkt ut.

Låt 7: Helt klart bästa rösten! Bra att Molly har bytt stil vad gäller kläder, synd bara att byxorna satt illa i grenen. Värdig finalist.

Låt 8: Hahahahaha roligast på hela dagen. Björn ranelid hyllar kvinnor och kärleken med "sång" i tv och går till final. Skönt att svenskarna röstar med sin humor. Fast borde bara gått till andra chansen

Efter alla bidragen var spelade fick Selma ett bad innan resultaten kom. Jag kände mig lite tvingad till att i alla fall spara hennes öron från alla snabbrepriser. Idag tyckte hon badet var lite skönare! Nu är det en ren liten plutt som äter kvällsmat.


Dagen i övrigt har bjudit på semlor (tack Angelica) och kanelbullar hos Jesper. Efter det fick jag en liten ridtur på en blöt Poetica i en slaskig paddock. Men det var kul att sitta på henne igen. Senast jag red henne var i oktober/november skiftet. Sen dess har hon mest vilat och vuxit till sig. Det känns lovande inför vårsäsongen!

Dagen blev bättre än imorse men jag är glad att det bara är Selma som sett mig ikväll. Hon kan ju inte berätta om det knasiga resultat som bli av en Lina som druckit för mycket kaffe, sovit för lite, äter glass och ser på melodifestivalen. Dessutom får hon visa en bild på min trötthet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar