måndag 6 februari 2012

Ny vecka, nya tag

Usch det har inte vart en rolig natt i natt. Jag kände på mig redan i lördags kväll att lillan skulle komma ur fas igen. Lördagsnatten var visserligen inte så farlig men hon var vaken tidigt på söndagmorgon. Under dagen var hon lite halvgnällig men på kvällen kom hon igång. Vid halv 12 fick jag lagt henne och 220 startade djävulsnatten. Vid 4 tiden fanns det inget mer jag kunde göra. Hon hade ätit, fått ny blöja, rapat och blivit vyssjad men ändå skrek hon. Jag kände mig som världens sämsta mamma men jag fick lägga ner henne bredvid mig skrikandes. Efter vad som kändes som en evighet (max 10-15 min) somnade hon. Efter det har det varit snabbmatningar varje timme. Jag känner mig som en zombie just nu men det är väl bara att hoppas på att det blir bättre i natt?!

Jag ska prova att äta mindre socker i veckan och se om det min mjölk som gör henne lite orolig i magen. Varje matning har blivit en smärre kamp mot hennes armar. Hon har blivit ruskigt stark. Nästan så hon sitter upp lite ibland. Annars är det faktiskt lite full rulle den här veckan. Mamma kommer på sitt vanliga besök imorgon. Min pappa kommer hem från sjön på onsdag natt så han knackar nog på dörren redan på torsdag. På onsdag är det BVC och jag ska rida på morgonen. Till helgen ska vi till Karlskoga för att hälsa på Niklas släkt och fira hans pappa. Minst sagt fullt upp men det är kul att det händer något! Jag ska försöka uppdatera bloggen med bilder under dagen. För i den här kylan är det inte säkert att det blir någon längre promenad. Jag hoppas på mysmåndag inomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar