tisdag 21 februari 2012

Frisk luft

Jag och Selma har varit ute på en promenad i det fina vädret. Riktigt skönt med frisk luft efter att ha varit instängda i lägenheten i två dygn. Det fick bli en tur till biblioteket för att låna om mina skolböcker. Skolan har jag verkligen ignorerat i snart 2 veckor så det måste jag verkligen ta tag i. Det blev dessutom en vanlig skönlitterär bok, Mr Ripley, ifall jag har tråkigt och tid över.

Vi passade också på att ta ett stopp på Willys för att handla tvättlappar och Coca-cola till min numera sjuka pojkvän. Jag råkade visst smitta honom. Som plåster på såren fick han en påse turkisk peppar att se fram emot som frisk. Tydligen var det pensionärernas dag på Willys för hej vad folk det var. Jag lyckades få en gammal gubbe med hår i öronen som hängde bakom mig. Det var riktigt obehaglig när han stod ett steg snett bakom mig och nästan stirra in i vagnen... Men vi överlevde. Nu ska vi se om Niklas gör det samma annars får vi ta till min mormors specialknep: en sup på fastande mage

Från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar