söndag 26 februari 2012

Soliga Söndag

Denna våriga söndag har varit ljuvlig och förutom sol även bjudit på härliga hästar, trevligt sällskap och vilda renfärsburgare. Jag har alltså varit i stallet och ridit, men innan det körde jag Selma till hennes farmor och farfar för barnpassning.

I stallet fick Poetica motion idag igen och hon fortsätter att sköta sig den lilla pärlan. Fast nu får hon vila lite tills på onsdag. Platina fick bli longerad och hängd på vilket gick bra till en början men sen blev hon lite stressad. Hennes inridning får vi nog ta det lite försiktigt med. Än så länge är hon fortfarande rätt valpig också.

När jag kom tillbaka till familjen Ström hade Selma precis vaknat och ätit. Hon hade alltså sovit hela tiden jag var borta så hon räknades till lättpassad idag. Jag var ifrån henne i 2 timmar och det är det längsta vi varit isär någonsin men det kändes bra.

Jag fick också mat hos familjen Ström, nämligen renfärsburgare. Mycket goda! Innan vi åkte hem väntade vi in faster Jossan som ville träffa Selma. Självklart somnade skruttan när hon kom men de fick ses en stund i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar