fredag 24 februari 2012

Stall och bad

Poetica skötte sig riktigt fint idag. Fast hon hade rejält med vårkänslor när jag började så hon fick longeras en stund. Sen skritta och trava hon fint trots blåsten. Hon börjar ta stödet i bettet bra nu även om det ibland blir lite mycket. Men jag föredrar det mer än när de bara släpper stödet, som hon gjorde i våras. Det är lättare när det finns lite att rida på. I vilket fall så börjar hon bära sig fint i traven och i helgen är det dags att testa galoppen igen.

Trött Poetica efter ridpasset
Poeticas pappa Poet

Väl hemma igen hann jag duscha innan Selma vaknade och ville ha mat. Sen var det hennes tur att få ett bad. Idag var det första gången hon verkade gilla det. Efteråt låg hon nöjd och glad på skötbordet och fick lufttorka.


När pyjamasen var på började vi laga mat. Selma fick sitta på köksbordet och spana. Så nu har vi njutit av gulaschsoppa, hembakat vitlöksbröd och kall öl. Ikväll hoppas jag att semlan somnar tidigt så hennes föräldrar får mysa lite.


Jag är INTE trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar