onsdag 1 februari 2012

Goa tjocka lilla barnet

Jo, vi har märkt att Selma är en tjej som gillar att äta. Än så länge har hennes vikt- och längdkurva gått stadigt uppåt och BVC mfl har varit nöjda. Idag var vi där igen och den lilla knubblingen har gått upp nästan ett halvt kilo och växt 2 cm på en vecka! Matglad var det ja! BVC var minst sagt nöjda.

På tal om mat så fick dagens utflykt förutom vårdcentralen bli till ÖoB och Maxi för storhandling. Även fast min fantasi satte gränser för maten lyckades jag få med mig en överfull pappkasse från maxi + blöjor + en påse från ÖoB. Jag känner mig nöjd, men det blev en del onyttigheter. Fast det jag har varit mest nöjd med de senaste veckorna är att jag har fått tillbaka min aptit. Den saknades en del under graviditeten. Så snart är Selma inte ensam om att vara go och tjock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar