torsdag 9 februari 2012

Mera häst

Nu var det gott med middag efter att ha varit en timme i ridhuset och haft träning för Sofia och Curre. Jag sitter nu under flera filtar och med mössan på för att få upp värmen. Selma sover med overallen på så hon blir nog varm innan mig. Även fast det var kallt så var det jättekul att hålla i en träning igen. Sofia var lika glad och duktig som vanligt.

Igår var jag själv och red på Adept. Jag trodde att jag skulle få mycket mer träningsverk än vad jag har så det känns bra. Sen behöver jag kanske inte nämna att jag bara red i 35 minuter och mest lekte runt över lite hinder. Fast det är en riktigt balansträning att hoppa Adept som är bomrädd.

Annars idag har vi tvättat som vi gör varje torsdag mellan 12-16. Jag lyckades möta den lilla söta tanten med rullatorn i hissen den här veckan också. Hon berättade glatt om sina barnbarnsbarn. Sen har min pappa varit här också och äntligen fått träffa Selma. Han åkte på jobb i Brasilien två dagar innan hon föddes så han har längtat. Han tyckte att jag skulle vänta med att föda tills han kom hem igen men det lyckades jag ju inte med... Det är i alla fall väldigt kul att han är hemma. Nu är han ledig i några veckor och kan hälsa på oss så mycket han vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar