lördag 25 februari 2012

Lycka!

Solen skiner, fåglarna kvittrar och hästarna gnäggar när du kommer, bättre än så kan det inte bli. Då gör det inget att hästarna är håriga och leriga. Den blöta och kalla vintern kommer man inte heller ihåg.

Idag har jag ridit två pållar. Både Poetica och Pralin har blivit motionerade. Jag började med Poetica och hon var lugnare än igår fast idag fick hon en del mental träning också. Det var både barnvagn och traktor att kolla på sen kom det ett gäng med människor och en hund för att tömma och hämta en transport. Hon var lite spänd till att börja med men sen lyssnade hon fint på mig trots allt stök. Vi tog till och med lite galopp idag utan problem.

Pralin gick ett lätt pass. Hon är mer stoig än Poetica och man får inte ställa krav på henne i början. Men efter en stund gick hon riktigt bra och vi fick till övergångar och galoppfattningar i båda varven. Nu är jag en lycklig Lina. Tack vare hästarna och världens bästis Bim som var med som barnvakt. Nu ska jag äta godis för det har Bim sagt att jag får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar