torsdag 12 april 2012

Dagens stjärna

Det har varit en lång dag idag. Jag vaknade långt för lillan men vid 9 var vi på väg mot stall 1 där Adept skulle hoppas. Sen fortsatte vi mot stall 2 för att motionera Poetica. Där mötte min mormor och kusin oss, så de rastade Selma medan jag rastade pålle. Undertiden vi var ute skötte sig semlan exemplariskt och mest sov. Sovandet har fortsatt under dagen varvat med panikskrik. Hon har varit trött och gnällig, jag tror det beror på den dumma sprutan från igår. Mitt stackars hjärta har bara velat vara nära men hon har fått stå ut med en mamma som sprungit med henne upp och ner till tvättstugan. Jag ser inte fram emot natten om den ska vara som dagen.

Nog gnällt. Dagens stjärna får Adept som till en början var stel och kärv gick till att bjuda fint och hoppa ordentliga runda språng. Trots en lite halvdan ryttare. Guldstjärna till den killen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar