lördag 28 april 2012

Motion i solen

Jag tror jag började min lördag på bästa möjliga sätt. Ut i solen och till stallet för att hoppa Poetica. Peter var med och han sken ikapp med solen när vi var klara. Jag tackade för hjälpen och han gjorde detsamma men egentligen borde det var Niklas som tackar. Jag blir betydligt lättare att bo med efter en tur i stallet.

När Niklas hade åkt till jobbet tog jag semlan i vagnen för en långpromenad med Bim och Emil. Först gick vi längs med Strandpromenaden ut till Snäckan för en fika. Väldigt gott med kaffe och kanelbulle efter nästan en timmas promenad i solen. Sen tog vi vägen över Emaus och Kapelle hem för att hälsa på Bims mamma. Efter lite mera kaffe kom vi tillslut hem. Min middag hann precis bli varm innan Selma ville ha mat så jag fick kall mat, men så kan det vara. Just nu ligger gullhönan på golvet och leker och sjunger lite. Hoppas hon fortsätter en stund för jag känner mig ganska mätt nu efter middag och dubbelportion marängschwiss. Än så länge en toppen bra lördag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar