söndag 8 april 2012

Kalasande

Det var allt en himla tur att inga kalorier från igår räknades. Jag tror att jag nästan hade kunnat rulla från Niklas föräldrar till stan igår. Vi började besöket med våfflor och den gigantiska påsktårtan för att, bara ett par timmar senare, fylla på med påskmat. Problemet är när allt är gott är det svårt att säga nej. Självdisciplin är inget vi förespråkar i matväg.... Sen åkte jag därifrån för att fira Josses 25 årsdag med tårta, bubbel, dans och utgång.

Min första utekväll med alkohol på ett år. Niklas och Selma fick klara sig själva. Jag skickade allt sms för att kolla läget, men allt var lugnt så jag passade på att slappna av. Det var oerhört kul att komma ut och dansa med vänner igen. Fast krogbesök i den här stan känns fortfarande lika trist som jag tyckte för ett år sedan.

Jag saknade min lilla pingla när jag gick hemåt men hon låg och sov så sött när jag kom hem. De hade klarat sig galant utan mig. Innan jag kröp i säng gick jag och sköljde ur nappflaskan och det var första gången man gjorde det efter krogen. Hur som helst när lillan vaknade och ville ha frukost bjöd hon mig på jordens största leende. Sen låg hon lugnt och väntade på sin flaska. Gullungen min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar