söndag 22 april 2012

S(k)öndag

Jag började dagen med kaffe i köket och önskade att det skulle sluta regna. Vilket det också gjorde lagom tills jag skulle till stallet. Hann med att longera Poetica innan jag skulle ha en träning klockan 10. När jag longerar brukar jag använda en pessoslonge. Fast jag har den väldigt lös på de unga hästarna. Men den hjälper den bra i galopparbetet och stärker rygg/hals bra.

Jag fick skynda hem efter träningen och ställa mig i duschen. Det vankades brunch på Snäckan med bästaste Bim & Emil. Så det var bara att duscha och åka igen. Brunchen var lika god som vanligt även fast det var första gången som ogravid. Med en trevlig matkoma installerade jag mig på soffan hemma för att se på världscupen. Som vanligt var det massa fina hästar med. Det är väldigt kul att se olika stilar och tekniker hos de olika ryttarna, men även hästarnas. Duktiga Roffe slutade på en 6e plats.

Jag avslutade helgen med ett brödbak. Började med ett grundrecept som jag sen gjorde två varianter på. Om jag får säga det själv så blir brödbaken bättre och bättre för varje gång. Jag har helt enkelt haft en skön söndag. Nu ska jag se klart på Shutter Island. Man ser på den väldigt annorlunda så här när man ser den förs andra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar