tisdag 17 april 2012

Vad händer?


Imorse när jag gick upp lös solen så fint på min påsklilja, som jag plockade ute igår, så jag var bara tvungen att ta ett kort. När jag väcker Niklas 2 timmar senare snöar det för fullt. Självklart var jag tvungen att reta han för sommardäcken han så manligt satte på igår. (Han ville att jag skulle nämna att han var manlig och smutsa ner sig så nu har jag gjort det ;).)

Mellan snöfall och mörka moln lyser solen och ger mig hopp om vår. Jag och Selma tog en promenad till biblioteket för att lämna tillbaka skolböcker. På vägen hem gick jag förbi stan. Där stöter jag på två fd elever till mig från LjRK. Vi stod och prata ett tag och sen skulle en av dem jobba. Mina små ridelever går nu på gymnasiet och har extrajobb. Vad hände där? När blev jag gammal? När jag var på väg hem kom jag på att vi dessutom var ganska likt klädda. Mina extra år syntes i alla fall genom att jag trots allt hade halsduk och mössa på. Lite vuxenpoäng vill jag ha för det, tack.

På tal om kläder så är jag inne på tredje tröjan för dagen. Tyvärr är Selma en kräkbebis så hon kräks ofta och mycket. Idag har min lilla ängel lyckats värma mig in på skinnet, bokstavligen, genom 2 kräkningar i urringningen. Ja, nu vet ni. Bebisar är allt bra mysiga...

... i alla fall ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar