måndag 30 april 2012

Diggar livet

Just nu är jag väldigt förtjust i mitt liv. Jag har en otroligt söt dotter, en fantastisk sambo, underbara vänner och väldigt snäll familj. Dessutom har jag sköna hästar, med glada ägare, att rida.


Idag har jag haft massor för mig och Selma har snällt följt med. Morgonen startade med samtal från prästen och sen ett samtal från bilhandlaren som sa att jag kunde hämta bilen. Jag hade mammas bil men både hon och mormor kom in till stan så jag kunde hämta bilen. Friheten med bil är underbar, man vänjer sig fort vid den lyxen. Jag provkörde bilen till Ljungskile direkt för att vara med och fira födelsedagar hos pappa. Med en välfylld mage och en trött bebis åkte jag sen till stallet. Bilen blev lite mer testad för jag kopplade på transporten och tog med mig Poetica på träning i Stenungsund. Hennes första hoppträning och min första träning sen september. Men vi genomförde den med godkänt resultat (bilen med). Poetica skötte sig långt över förväntan. Rapport om hoppningen kommer nog imorgon men nästa träning blir om 2 veckor igen. Tusen tack till Angelica som ställde upp som häst- och barnskötare!

Som sagt jag njuter för fullt för tillfället. Tydligen firar folk valborg i sällskap av vänner och alkohol men jag är faktiskt mer än nöjd med att vara hemma i mina pyjamasbyxor och mumsa hembakad bröd så här efter träning. Jag diggar livet helt enkelt!


2 kommentarer: