måndag 30 april 2012

Pantertanter

Igår tror jag inte vi hade en lugn stund. Selma hann med att träffa alla sina mor- och farföräldrar. Först var hon hos pappa och Maja när jag var i stallet, sen hann vi vara hemma en knapp timme innan nästa gäng. Då kom min bror, mamma, mormor och Niklas mamma. Vi planerade det sista med dopet, så jag tror jag har lite koll nu. I alla fall 5,3 % av allt jag tydligen borde veta.

Jag och Selma åkte med Niklas mamma hem till dem och Niklas åkte dit direkt efter jobbet. Vi blev bjudna på middag och fick umgås lite med hans syster också. Totalt sett en trevlig och intensiv söndag.


Semlan sov nästan inget på hela dagen igår och jag som, dumt nog, hade hoppats på en lugn natt med sömn, hade fel. Hon somnade först vid 22 och redan vid 3 var nappracet igång. Strax efter 4 fick hon mat och allt var lugnt i cirka en timme. Nu har hon precis somnat om igen efter ihärdigt skrik och snyftande. Jag är såklart klarvaken och har insett att vi har slut på kaffe. Men jag har blivit underhållen av Pantertanter. Det är ju en helt underbar serie! Jag såg jämnt på det när jag var liten. Självklart ska jag bli som dem när jag är gammal. Vem vill inte vara en pantertant egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar