tisdag 10 april 2012

Vi överlevde

Nu är påskhelgen slut för i år och vi överlevde den. Att vi firar en man som dog en långsam död och sen återuppstod med att äta ägg och godis kan kännas en aning ironiskt men ändå som en bra idé. Jag menar det är ju alltid trevligt att ha en anledning till att äta extra mycket mat och godis?! Dessutom får man en ledig långhelg och/eller påsklov och det är riktigt skönt när man jobbar och står i.

Vi har i alla fall hunnit med att träffa våra olika familjer. Fredags - mamma, lördag - Niklas familj och morföräldrar, Söndag - moster och morföräldrar samt Måndag - Niklas familj och morföräldrar. Både söndag och måndag fick vi besök hemma vilket är skönt. I söndags hann jag ju inte med varken plugg eller stall som jag ville men igår var jag bara tvungen att åka till stallet. Det är skönt att Niklas alltid håller med mig om det för annars blir jag en plåga i rumpan på honom. Jag blir väldigt rastlös, otålig och lite grinig när jag inte får åka dit. Ja, jag är beroende av hästar. Och choklad såklart.

När jag inte får/kan åka till stallet...
Jag hade bara tänkt att markarbeta Poetica igår eftersom jag inte ridit henne på två dagar men så kom Peter och då blev det lite hoppning ändå. Bara ett hinder men det räckte för vi fokusera bara på att hon skulle hålla galoppen hela vägen fram. Steg för steg så gick det. Det gällde att rida fram som en galning efter hindret och sen ha is i magen. Idag får det räcka med markarbete för hennes del för jag gissar på att hon har lite träningsvärk och lite spänningar kvar från igår. Sen måste jag verkligen plugga klart för jag har 2 uppgifter som ska in i slutet av veckan. Vi har nog tvätt också, och så vill jag leka och mysa med Semlan, och kanske städa lite och egentligen klippa mig. Oj, det är mycket nu... Kommer antagligen bara göra en liten del av allt det där.....sånt är det! Ingen stress här inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar