tisdag 3 april 2012

Ko på grönbete

Vad jag har hunnit med mycket idag. Lägenheten är städad, Selma har som vanligt blivit matad, lekt, promenerad och bytt på. Jag har handlat. Förberett kvällsmat. Jag har varit i stallet och hoppat Poetica. Alldeles nyss gick Julia och Sanna härifrån efter ett par roliga timmar.


Poetica fick sig en lite klurig övning. Jag hoppade ett kryss på diagonalas från både vänster och höger varv i både trav och galopp. Sen hade jag även byggt upp en liten serie med bom-ett galoppsprång-planka-ett galoppsprång-bom. Hon tog den lilla miniserien förvånansvärt bra. På krysset fastnade vi i vänster svängen och fick lite spända hopp. Sista gången tog jag det i höger galopp och fick ett jättefint runt språng. Slutsatsen av idag är att vi behöver hoppa mer i trav och att studs/serie fick henne att ta lite rundare språng. Nu har vi lite att jobba på. Fast just nu ska jag hugga in på den nybakade hallonsconesen som står framför mig.

Just det! Såg en väldigt söt kossa som var ute och sprang på gräset. Kändes väldigt vårigt och fick mig att längta ännu mer till sommaren. Kunde inte ta kort på den eftersom jag satt i bilen på väg hem... Men en bild på dagens trötta Selma kan ni få se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar