fredag 9 mars 2012

Bara Ben

Babymassagen var både trevlig och mysig. Selma somnade såklart på vägen dit och man får inte massera sovande barn. Men så vaknade hon precis när de skulle börja så då kunde vi testa med. Jag vet inte vad hon tyckte om massagen men hon var lugn hela tiden och när kläderna var på somnade hon igen. Fast det var väldigt kul att kolla på de andra barnen och mammorna. Totalt var det 7 barn och mammor plus en pappa. Idag masserade vi bara benen så kommer vi lägga på kroppsdelar varje gång. Av 5 gånger kommer de 2 sista bli hela bebisen. Om de går med på det alltså. För det är bebisen som bestämmer. Vill man hellre sova eller äta eller vaggas så är det det som gäller. I vilket fall ska det bli kul att prova även hemma och se vad lillan tycker om det.

Efter BVC så gick vi en sväng på stan i väntan på Bim. Eftersom vädret är skräp bestämde vi oss för att fika direkt. Det blev nya "stamstället" Waynes. Idag blev det en Blåbär- och björnbärspaj. God men fick lite för lite vaniljsås men jag bad om mer, och det fick jag. Så nu är min sockermage nöjd för stunden och min lilla semla sover fortfarande nöjt i vagnen. Vi får se vad som händer resten av dagen. Det är ju ändå fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar