onsdag 28 mars 2012

Dagens shopping

Vid halv 10 tyckte jag att det var dags att väcka Niklas, så det gjorde jag. Eftersom ingen av oss hade några planer för dagen tyckte jag att vi kunde åka till Överby eftersom jag är trött på min gamla urtvättade garderob. Det blir lätt så när det mesta är från gymnasietiden och man alltid har prioriterat ett nytt  täcke till hästen eller i bästa fall ett par nya ridbyxor till sig själv. Med hjälp av hot om att tvinga Niklas till storstädning och med hjälp av godislockbetet Jesper fick jag iväg honom och det fort. Klockan 12 hämtade vi J från skolan och sen for vi till Överby. Vi hittade saker alla 3 så det var bara Selma som inte fick något nytt. Jag var egentligen på jakt efter en klänning till dopet men det hittade jag ingen. Däremot blev det en tunn långärmad topp, ett linne, en sportbh och ett par byxor för drygt 500 kr så jag är nöjd.
Nya byxorna

Vi behövde mat också så det blev en sväng förbi Maxi för lite storhandling. Det blev en tung Ford Fiesta (expandable) som åkte tillbaka. Jag hade lyckats få in vagn, skötväska, en bebis, tre vuxna, klädkassar och 3 stora matkassor utan större problem i den lilla bilen. Stolt. 

Under kvällen har vi inte gjort mycket. Jag lagade middag, Flygande Jakob, och Niklas mamma var här en sväng. Jag har varit rätt seg så var nog inte överdrivet social. Selma har badat och nu ligger vi i sovrummet, hon sover redan och jag tänker göra henne sällskap i drömmarnas land.


Inget nytt till sötnöten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar