söndag 4 mars 2012

Full rulle

I morse låg jag och kollade på soluppgången som syns perfekt från min sida av sängen. Det var en väldigt vacker soluppgång och helt klart ett bra sätt att börja dagen på.



Efter att Selma fått frukost gav jag mig av till stallet för lite morgonmotion av Poetica. Samtidigt som 9 nyheterna kom på P3 satte jag foten i stigbygeln.


Mitt jobb igår hade i alla fall gett resultat. Hon var inte alls så spänd som jag trodde hon skulle vara och gick nästan helt avslappnad förbi den läskiga kortsidan. Paddocken var frusen idag med så när hon gick bra i skritt och trav tog vi en liten skrittrunda runt sommarhagarna istället. Som avslutning fick hon en rejäl rykt.


Hemma igen mötte jag dessa två mysgrisar. Jag la beslag på den minsta av dem och vi begav oss mot Ljungskile RK med Bim & Emil. Där skulle vi kolla på hopptävlingar, men ganska snart råkade jag hamna som både domare & speaker. Som det kan gå!


När tävlingen var slut åkte vi hem till pappa och Maja för att umgås lite innan pappa åker ut på sjön igen imorgon. Niklas mötte upp oss där och njöt av både lasagne och sällskapet. Till sist skulle vi och spana in Jespers nya lya men verkligheten kom i fatt mig i form av huvudvärk. Niklas fick gå dit själv medan jag och Selma stannade hemma. Just nu ligger hon i mitt knä och sparkar mig på brösten i väntan på kvällsmat. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar