söndag 18 mars 2012

En annorlunda eftermiddag

Idag har det varit en pappa-dotter dag i vår lilla familj, vilket har gett mig en massa egentid. Jag har haft 2 ponnyträningar och hunnit med att rida Poetica. Självklart blev det lite allmänt tjatter i stallet också. Ponnyerna och eleverna skötte sig bra med tanke på att det var längesen jag såg dem. Fast dagens stjärna är nog Poetica. Jag tyckte hon hade skött sig utmärkt både torsdag och lördag, så nu var det dags att ta fram ett litet hinder. Precis som jag misstänkte blev hon lite spänd och kort i steget, men jag tyckte hon tappade lite väl mycket framåtbjudning. Men den lilla tokstollan visade sig bara vara lite väl exalterad över att det fanns ett hinder framme. För när jag red bort från hindret blev hon spänd och seg men så fort jag vände mot det var det öronen framåt och jag hade ett skönt sug framåt. Söta Poetica! Svettig var hon men i slutet hade vi fina språng och en jämn bjudning.

Det som gjorde den här eftermiddagen lite extra annorlunda var att när jag kom hem var det ingen hemma. Niklas och lillan hade gått iväg till en kompis. Jag hann både duscha och äta i lugn och ro samt njuta lite i soffan med några bitar choklad. Minst sagt en annorlunda eftermiddag. Jag kan inte komma ihåg senast jag var helt ensam hemma.

När mina gullhönor var hemma igen la jag beslag på den minsta av dem. Jag hade ju knappt få se henne på hela dagen. Jag tog ikapp missad tid med mat, bad och mys. Hon sover som en stock i sin säng nu sen ett tag tillbaka. Jag ska nog göra henne sällskap så fort jag ätit upp min glass. God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar