onsdag 7 mars 2012

Träning

Nu är Selma 8 veckor och vi har väl varit lite dåliga på att låta henne ligga på magen och träna nacken. Men så kom jag på att det går lika bra att göra mot mina ben. Selma tyckte det var mycket roligare men ändå lite jobbigt. Annars har vi följt vår plan idag och mest softat.

På BVC blev Selma vägd och mätt. Hon är nu 58,5 cm och väger 5658 gram. Hon går stadigt uppåt på viktkurvan igen. Vi fick träffa en läkare också och Semlan blev godkänd. Fast jag vet inte om hon fick godkänt i uppförande. Först kissade hon rejält två gånger på skötbordet vid undersökningen, sen blev hon skrikig och hungrig. Jag ammade henne ute i väntrummet och sen var det dags att byta blöja nummer 2. Då kissade hon två gånger till på det skötbordet också. Hon lyckades självklart träffa sina kläder och alla handdukar gick åt till att torka rent. Tur att det fanns extra kläder i skötväskan! När vi äntligen kom därifrån mötte vi upp Sanna på vägen till fiket. Vi hann börja fika innan Angelica och Bella kom men vi hade inte bråttom så vi satt kvar länge. Jag provade varm choklad med apelsin smak med en kanelbulle. Det smakade som varma romerska bågar. Mumsmums om ni frågar mig. Det är alltid lika mysigt att träffa sina vänner och prata ikapp sig om vad som hänt sen sist. Bella ska ha sitt andra barn i maj så det var spännande att få se magen också.



Eftersom jag ville ha en lugn dag så avsa jag mig ansvaret för middagen och när vi kom hem från fiket stod maten på bordet. Inom några minuter serverades det en flaska till det hungriga barnet också. Vardagslyx! Men om det blir en lika lyxig natt återstår att se. Selma har sovit en hel del idag och efter bad och mat somnade hon redan halv 9. Jag får njuta av min egentid nu istället när hon sover så sött bredvid mig i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar