tisdag 20 mars 2012

Ni kan kalla mig Mamma Effektiv

Igår hann jag verkligen med en hel del. Solen sken och vinden blåste ikapp men vad gjorde det när jag och Selma skulle ut på promenad. Det blev bara extra träning för mig när vi hade motvind. Vi var ute i 1,5 timme och hann med både bibliotek och mataffär. Vi var bara hemma en kortis men jag hann med både att göra sönder och laga kylskåp samt äta. Sen bar det av till Torp. Där kom min effektiva sida fram. På mindre än en timme avverkade vi ett skjortbyte, en sväng på Maxi, en sväng på Jula och att köpa en skrivare. Innan timmen var slut hade vi förflyttat oss till Forshälla för att ha en träning.

Njuter av solen
När vi var hemma igen blev det lite mys och lek samtidigt som jag lagade middag. Selma hade väldigt kul där hon satt på köksbordet. Jag lyckades ta några kort medan hon skrattade vilket brukar vara svårt. Det enda jag inte hann med igår var nog att blogga eftersom jag hellre ville ha lite kvalitetstid med min lilla familj.





Idag vaknade jag av en liten bebis som låg och pratade högt i sin säng. Efter ett tag bestämde jag mig för att säga hej till henne och göra kaffe till mig. BIG mistake. Hon blev helt tyst när jag pratade med henne men så fort jag gick blev hon jätteledsen. Sen ville hon bara ligga precis intill mig med armen på mig och nappen i munnen. Jag la henne först mellan oss men hon rullade sig närmare och närmare mig. Lilla söta gullhönan fick sin mammas hjärta att smälta ännu mer. För övrigt så har jag vart i stallet och ridit, duschat och snart far vi mot IKEA. Ni kan kalla mig Mamma Effektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar