torsdag 8 mars 2012

Vad hände?

Tydligen bestämde sig väderguden för att bjuda på en decimeter kramsnö. Inte för att jag inte unnar barnen att åka pulka eller krama ihop en snögubbe som dör en långsam död i solen, men jag hoppas det var den sista snön för denna vinter. Nu vill jag ha vår!

Annars har det hänt en del annat idag. Adept fick ett hoppass i morse. Det står alltid massa hinder framme på torsdagar efter träningen kvällen innan, vilket är super för då är det bara att sänka. Idag var han pigg och skötte sig riktigt bra jämfört med de senaste två gångerna. Det är mycket roligare att åka därifrån med ett leende utan att ha behövt bli arg på honom först. Direkt efter hoppningen åkte jag vidare till Poetica som fick en tur i paddocken. Det är jobbigt att rida i snö så hon blev snabbt svettig. Hon har verkligen landat i ridningen så nu försöker jag ställa lite mer krav vad gäller ställning. Hon behöver bli lite mer lättstyrd för att vi ska kunna hoppa bra sen.

Hemma igen tog jag tag i vardagen och torsdagstvätten. Vi lyxade till det med egengjorda våfflor till lunch. Sen blev det lite mys med Selma och plugg innan Swedis ringde på dörren. Kvällen har vart skön och rolig! Nu är kvällsmaten intagen och det blir ett avsnitt av Criminal Minds innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar