onsdag 21 mars 2012

Mot ljusare tider

Idag har vi sagt hej då till våra dammråttor. Jag har städat, städat och städat. Där emellan har jag matat både barn och vuxna samt fått Niklas att göra sina manliga sysslor. Han har fått både bära och borra. Jag, Angelica och Selma var ju på IKEA igår och jag gjorde en del fynd enligt mig själv. Bland annat köpte jag 4 stolar och de fick Niklas bära upp från bilen idag. Självklart fick jag med mig en stor papperskasse hem också. Mest massa tråkiga nödvändigheter som stekpanna, kastruller, krokar och vispar. Men, men inte ens 800 kr gick det på och det är jag nöjd över. 

Den här följde med hem från IKEA
Det var min tråkiga onsdag och det vackra vädret har jag mest njutit av från balkongen.Igår var det vårdagjämningen och dagarna blir längre. Från och med idag kan vi uppleva detta även inifrån eftersom vi numera kan se ut genom fönsterna. Jag har skyllt min bristande rengöring av dessa på graviditet och nyfödd bebis. Men nu var det dags för vi går mot ljusare tider.

Nu väntar jag på att Maja ska komma tillbaka med lilla Semlan. Hon kom för en timme sen och ville gärna ta ut henne på promenad. Toppen tyckte dammråttorna som följde efter. 


Vi fick en liten häxa av Maja som numera bor i köksfönstret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar