lördag 24 mars 2012

Lördagsäventyr

Imorse tog jag och Selma sällskap av Jesper och begav oss till pingstkyrkans loppis. I vanlig ordning var det proppat med folk och gav mig lite vardagsaction när jag försökte styra runt vagnen utan att köra över någon eller något. Vi hittade inget vi ville ha men vi lyckades skrämma Selma. Jag förstår inte varför man göra gosedjur som ser skräckinjagande ut. Det fanns ett fult hårigt grönt monster som jag skämtsamt sa att vi kunde hänga i vagnen. Som svar fick vi ett par jättestora ögonen till svar från vagnen, så jag skippade den idén.

Vi fick lite annat gjort när vi hade kommit ut från kaoset. Jag köpte kuvert och Jesper skaffade sig en sänglåda. För att komma ut från affären är man tvungen att gå genom en klädaffär och där blev det lite impuls shopping för Jespers del. Men jag tycker han gjorde två snygga kap (jag kanske påverkade shopping lite..)

Nu har jag precis ätit en misslyckad omelett men som tur är fanns det kakor att trösta sig med. Jag kan ju inte lyckas med maten varje gång så det gäller att ha ett välfyllt skafferi/frys. Selma ligger och sover i babysittern med en snuttefilt över huvudet så nu ska jag verkligen försöka få klart våra inbjudningskort till dopet. Har jag tur så vaknar inte hjärtat men hon brukar tajma sin dos med uppmärksamhet när jag ska försöka få klart något.

Här kommer en bild på mitt lilla fräcka hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar