lördag 3 mars 2012

Lördag

Jag började med en tur till stallet imorse. Det blev tidigt för jag skulle hinna hem innan Niklas skulle till jobbet. Solen sken men det var kallt! Paddocken hade frusit så vi fick hålla oss till skritt och trav. Poetica blev svettig ändå eftersom jag körde mental träning och tvingade henne och gå vid de läskiga ensilagebalarna som står bredvid paddocken. Det resulterade i ganska spänd häst så får se hur det går imorgon.

Nu på eftermiddagen mötte jag och Selma upp Angelica och gick på loppis. Sen blev det fika på nya Waynes Coffee. Jag är glad att jag tog en liten kaffe för den var enorm. Måste vara amerikanskt för i USA är mottot "everything is bigger in america". Sanna kom dit också, vilket var jätteskoj för det var längesen vi träffa henne. Självklart passade jag på att göra lite annat på stan. Bland annat har jag fixat mer ersättning till Selma. Det är dyrt men jag hade kunnat betala dubbla priset eftersom jag numera har en helt mätt och nöjd bebis som låter mig sova lite mer på natten. Guld värt!

Ikväll blir det middag och antagligen andra chansen. Tv utbudet är väl ingen höjdare enligt mig men jag och semlan ska nog kunna roa oss på vår tjejkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar