fredag 23 mars 2012

Friday and I´m in love

Jag sitter just nu och väntar på att kaffet ska bli färdigt. Jag har en underbar känsla av att världen hälsade mig god morgon i morse. När jag gick upp för att göra frukost till Selma såg jag inte ut på grund av dimma men bara 10 minuter senare kom solen fram. Jag älskar verkligen att solen och värmen är här.


Det är inte bara jag som njuter. Igår när jag kom till stallet hittade jag Poetica och Platina liggandes i hagen för en liten morgonlur i solskenet. Poetica hade lite spänningar kvar från vår hoppning i söndags men de lossnade till slut och då gick hon som en klocka. När hon är så fin känns det som man kan rida hur länge som helst. Det är det svåra med en 4-åring. De är så pass otränade att de lätt överanstränger sina ben när de verkligen jobbar igenom kroppen men samtidigt behöver de gå i den formen ett tag för att bygga upp sig. Det gäller verkligen att passa mjölksyregränsen så arbetet inte gör mer skada än nytta. Adept skötte sig också bra. Jag bestämde mig för att gå på honom lite mer redan från början. Uppvärmningen blev därför att ta sig över bommar direkt, utan trams. Resultatet blev bra. Han tramsade inte vid hindren även fast vi höjde och gjorde om dem på olika sätt. Han bjöd riktigt fint och några språng fick jag en skön känsla där jag hittade framåt läge de 2 sista galoppsrången. Däremot blev ju ridbarheten lite påverkad på grund av min slappa framridning, men han tänkte framåt och det är viktigast just nu. Vi hoppade till och med en lite bana på cirka 70 cm, och det är framsteg för Adept!
Ännu en livsnjutare
Snart ska vi bege oss till BVC igen för andra omgången av babymassagen. Det ska bli kul. Sen får vi se vad som händer idag. Jag har påbörjat lite pyssel här hemma som behöver bli klart och Selma har nog en dejt med sin faster.
Coolast i stan!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar