torsdag 15 mars 2012

Balans

Jag tror på balans i tillvaron. Ibland måste man ha tråkigt för att uppskatta det roliga ännu mer. Eller som en vis man sa till mig en gång, för att få ordning måste man uppleva kaos. Mycket klokt! Därför anser jag att när jag motionerat 2 hästar (nyttigt) kan jag lätt ta en stor portion äppelpaj med glass (onyttigt) till lunch. Det går ju jämt ut = balans.
Äpplepaj

Hästarna skötte sig bra idag. Adept hade lite problem med distanserna mellan hindren eftersom han bjuder så ojämnt. Men jag gillade ändå att han var pigg, hade öronen framåt och tänkte mer framåt än bakåt. Snart är vi nog tillbaka där vi var i våras när man till och med kunde rätta honom inför hindren. Men hoppar man bara en gång i veckan tar det tid med en sån häst. Poetica gjorde en strålande insats! Till en början var hon nästan lite kaxig vilket jag gillade. Hon gick fram och sökte stöd på bettet redan från början. I slutet av passet bar hon sig i galoppen, kunde göra fattning i form och formade sig för bägge skänkarna i traven. Hon kändes bärig och avslappnad. Det är riktigt kul när övning ger färdighet. Eller när min envishet visar sig ha rätt.

Redo för en tur i stallet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar