lördag 31 mars 2012

Full rulle

Börjar dagen på bästa sätt

Det har verkligen varit full rulle idag. Ett tempo jag trivs i! Plus att innhållet har bestått av häst, häst, häst och vänner. Började vid 9:15 med att hoppa Adept som hoppade en lite bana på 80 centimeter. Det var riktigt kul och jag hoppas hans hoppglädje håller i sig. Sen var det vidare till Ljungskile för att hjälpa min kusin som skulle rida ryttarmärke I och bara hade sin pappa med sig. Han är dessutom rädd för hästarna så hon var nervös och ville ha sin kusin med. Där höll jag på att frysa ihjäl för det ridhuset har samma funktion som en frys. Kusinen min var i alla fall duktig och klarade sitt dressyrprov galant.

Det var tur att jag skulle vidare till Maja för avlämning av Selma innan jag for vidare mot stallet. Där fick jag värmt mig med kaffe och kaka innan det var dags att ge sig ut i solen och den kalla vinden. Poetica fick hoppa lite idag igen. Mest för att vi vill att hon ska kunna vistas i paddocken tillsammans med hinder och för att hon ska hopp lite men lite mer ofta istället, för att slappna av bättre. Ägaren var i alla fall nöjd med henne och jag med. Allt gick bra med Selman i Ljungskile och jag fick lite tid över innan klockan var 3 så jag passade på att putsa mina grejer och kika lite på ägarens son när han red. Klockan 3 var det dags för dagens sista häst, vars ägare jag skulle ha en träning för. Travarbetet gick riktigt fint men han ville fortfarande inte fatta höger galopp. Tips någon?

Innan jag fick komma hem blev det ytterligare en tur till Ljungskile för att hämta upp Selma igen. Hon hade skött sig och de verkade ha haft en kul eftermiddag. Skönt! Selma hade fått ett paket från min farmor också med ett par gulliga vita och rosa raggsockar samt en stickad Pippi-tröja. Den får nog en premiärtur imorgon. Då ska vi nämligen upp tidigt för att möta Angelica innan vi åker mot Göteborg och ska heja på Twigs när han och fodervärden hoppar bohuscupen. Skoj!

Inte blev det lugnare för att jag kom hem. Vi ställde oss och gjorde egen pizza från skratch, både deg och tomatsås, som blev riktigt bra. Mätt och belåten ställde jag mig i duschen och hörde hur det gick i dörren en lite stund senare.Det var Jesper och Jossan som kom på ett snabbt litet besök. En superbra idé så här på lördagkvällen. Det är först nu jag har satt mig ner och haft tid att blogga. Det kommer upp bilder från helgen imorgon tror jag, om jag orkar. Nu ska jag sluta tjata om min dag och övergå till natt (hoppas jag).


Natti natti goingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar