lördag 10 mars 2012

Perfekt avslutning

Vi började dagen med en lång solskenspromenad. Första stoppet blev Pingstkyrkans loppis som öppnar kl 10:00. Klockan 09:58 är jag framme och möts av en 3 meter tjock och cirka 25 meter lång kö. Oj... Det var trångt, varmt och värre än lönehelg på Ullared där inne. Jag gick en snabb (ja, så snabbt det går med barnvagn) runda för att kolla efter ett köksbord. Hittade bara runda bord och det vill vi inte ha så jag var glad att snabbt komma ut i solen igen. Promenaden fortsatte ner till Bäveån som vi följde upp till Agneberg, sen vidare till Sixtens och via Östrabo hem. Vi var ute i över 1,5 timmar och det var superskönt!



Hemma var det dags för att fylla på med mat och ladda inför stallet. Jag hann till och med att baka en kaka till kvällen. I stallet var Bim barnvakt medan jag red Poetica. Hon skötte sig jättebra, Bim alltså... Men det gjorde Poetica med. Tur var väl det när hennes ägare var med. Imorgon blir det uteritt. Jag hoppas det blåser mindre så jag sitter kvar.

Kvällen har bjudit på god mat, efterrätt, godis, trevligt sällskap och underhållning i form av meldifestivalen. Nu har jag sett finalen så jag kan hänga med i svenska folkets oftast hetsiga diskussioner om detta program. Skönt...

Kort sagt det blev en perfekt avslutning på en skön dag/div>






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar